NOTD pink it up

2 Feb

Als liefhebber van nagellak is er niets leukers dan lekker experimenteren met de lakjes die je hebt. Ik had erg zin om mijn nagels roze te lakken en zo geschiedde dat. Maar na het laagje roze vond ik het nog maar saai en had ik wel zin om er wat meer moeite in te gaan steken.

Sinds ik in het bezit ben van een set om gellak mee aan te brengen begin ik iedere keer als ik mijn nagels lak hiermee. De basislak is van essence, de peel-off base. Dit doe ik om ervoor te zorgen dat nagels sterker aanvoelen en de lak die je erover aanbrengt mijn nagels niet beschadigd. Met name bij glitterlakjes is dit ideaal, normaal is het altijd een heel karwij om die weer van mijn nagels af te krijgen. Met deze basecoat kan ik het in een keer van nagels afhalen zonder ze lang in nagellak remover te moeten weken. Verder heb ik de producten die op de bovenstaande foto staan gebruikt.

Het roze lakje dat ik heb gebruikt is van OPI, dit lakje heb ik een tijdje geleden uit Duitsland meegenomen en kwam uit een speciale collectie. Nu moet ik zeggen dat het lang in mijn kast heeft gelegen voordat ik deze pakte maar dit komt met name door het feit dat ik een hoop nagellakjes in mijn bezit heb ik stiekem eerder naar rood of een donkere kleur grijp.
Verder heb ik de kleur no snow patrol van catrice gebruikt voor de versiering.

De versieringen op mijn nagels heb ik allemaal gemaakt met een dottingtool. Deze is van de hema maar je kunt ze ook op meerdere plekken vinden. Zelfs de streepjes heb ik hiermee gemaakt, dit neemt wat meer werk in beslag dan een kwastje maar het heeft ook een wat minder recht effect. Het doet me denken aan van die paaseitjes.
Verder besloot ik op mijn duimen nog hartjes te maken met de dottingtool om het helemaal af te maken.

Na mijn nagels een hele poos te hebben laten drogen maakte ik de nailart af met een laagje gel topcoat, ook die van essence. Ik vind deze topcoat niet heel erg geweldig, je kan terugzien dat deze lak wel erg dik aanbrengt op sommige plekken wat daardoor niet altijd een mooi effect geeft. Ik heb ondertussen geleerd dat je erg voorzichtig moet zijn met het aanbrengen van gellak. Die van essence is zeker niet de beste die er is maar voor de prijs doet hij het prima.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om eens een nailart te zien die ik heb gemaakt. En als ik weer een leuke nailart maak zal ik die zeker met jullie delen.

Leave a Reply

