Als ik een… was dan was ik een…

1 May

Tags je ziet ze op veel blogs voorbijkomen. Het leek me leuk om er toch eens eentje te doen. Ik zag op writingmonique een leuke tag staan, namelijk de als ik een… dan was ik een tag. Lees verder om te zien hoe ik de vragen heb beantwoord.

Als ik een maand was, dan was ik Augustus

Het is de maand dat ik jarig ben. Het is volop zomer de beste maand van het jaar als je het mij vraagt.

Als ik een dag was, dan was ik Vrijdag

Ik vind deze om eerlijk te zijn wel lastig, ik denk dat het vrijdag is omdat het dan ook het moment is dat de normale week is afgelopen en je eventjes die avond niks hoeft te doen, heerlijk.

Als ik een tijdsstip was, dan was ik 12:00 in de middag

Het klinkt misschien wel apart maar ik vind het echt het moment van de de dag dat je al een hele ochtend hebt gehad maar er is nog voldoende van de dag over om leuke dingen te doen. Daarnaast betekend deze tijd dat er geluncht kan worden, ik houdt echt van brood dus je maakt me daar ook blij mee.

Als ik een planeet was, dan was ik Mercurius

Ik heb deze maar gekozen omdat het de planeet is met een grote ring eromheen. Het ziet er wel mooi uit maar als je beter gaat kijken blijkt het te bestaan uit ijs en rotsblokken. Schijn bedriegt!

Als ik een dier was, dan was ik een tijger

Al zolang ik me kan herinneren is mijn lievelingsdier een tijger. Ze zijn prachtig sterk en eigenzinnig, precies wat ik zelf ook zou willen zijn.

als ik een richting was, dan was ik Oost

hoewel ik nu in het zuiden woon en ik ondertussen meer van Nederland heb gezien. Liggen mijn roots toch echt in het oosten. Ik vind het heerlijk om even terug te zijn in het oosten als ik eens bij mijn ouders op bezoek ga. Of ik later nog terugga naar het oosten van het land durf ik nog niet te zeggen maar zeg nooit nooit.

Als ik een meubelstuk was, dan was ik een bank

Dan was ik een hele grote bank. Zo eentje die altijd handig is, gewoon om lekker film op te kijken maar ook om heerlijk op te liggen.

Als ik een vloeistof was, dan was ik water

Er gaat niks boven een glas water, je kunt niet zonder en na het sporten of tijdens een hete dag is het echt onmisbaar.

Als ik een boom was, dan was ik een kersenboom (sakura)

Ik vind dit zulke prachtige bomen, het ziet er zo lief en vrolijk uit. Het doet me denken aan de japanse cultuur, daar komen deze bomen erg vaak voorbij.

Als ik een gereedschap was, dan was ik een schroevendraaier

Alweer een vraag waar ik nog niet echt een antwoord op heb. Het is toch best lastig sommige vragen moet ik zeggen. Ik heb gekozen voor een schroevendraaier omdat het stiekem wel erg handig is op sommige momenten, er is niet altijd geweld nodig tijdens het klussen.

Als ik een weersoort was, dan was ik zonnige dag

Hoewel ik niet erg goed tegen de zon kan, moet ik toch zeggen dat het heerlijk voelt als zonnestralen mijn huid raken. Ik wordt er oprecht vrolijk van.

Als ik een muziekinstrument was, dan was ik een Piano

Ik vind piano echt een prachtig instrument, het is zo veelzijdig en zoveel gebruikt in liedjes onvoorstelbaar.

Als ik een gezichtsuitdrukking was, dan was ik een lach

Het mooiste aan mensen vind ik als ze stalen. Je ziet dan echt dat ze het leuk hebben en gelukkig zijn op het moment. Als je jezelf goed voelt dan straal je dat ook uit naar buiten!

Als ik een kleur was, dan was ik Geel

Ik kan het niet echt meer mijn lievelingskleur noemen zoals ik dat vroeger wel deed maar ik vind een apparte kleur die toch veel kracht uitstraalt. Het doet me verder denken aan de zomer.

Als ik een emotie was, dan was ik vrolijkheid

Wat is er nu leuker dan vrolijk zijn en moeten lachen. Ik voel me dan echt super in ieder geval.

Als ik een fruit was, dan was ik een bosbes

Mijn favoriete vruchten zijn wel bosbessen, oh zo heerlijk zijn ze. Helaas zijn ze best duur ;(.

Als ik een geluid was, dan was ik een watsapp geluidje

Haha tja die hoor ik ondertussen ook teveel. Niet dat het mooi is maar toch best nuttig zo af en toe.

Als ik eten was, dan was ik Risotto

Mijn favoriete comfortfood is wel risotto. Het is niet geheel ongezond maar omg wat is het heerlijk. Vooral ik combinatie met geitenkaas en champignons.

Als ik een plek was, dan was ik het strand bij Brighton

Het klinkt misschien wat raar maar ik kan me nog herinneren dat ik jaren geleden een dagje in Brighton was. Ze hadden er een heel appart strand, het was helemaal bezaaid met schelpen en stenen. Maar toch was het erg leuk om er rond te lopen. Ik wil echt een keer teruggaan om er nog een dagje te zijn, natuurlijk wel op een zonnige dag.

Als ik een voorwerp was, dan was ik een boek

Ik houd van lezen, ik doe het jammergenoeg niet vaak genoeg maar als ik het doe kan ik er echt van genieten. Verder houdt ik ervan om te schrijven in opschrijfboekjes. Ik neem alijd een notieboekje mee om mijn gedachten van me af te kunnen schrijven.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn invulling van de vragen te zien. Schroom niet om ook zelf de tag over te nemen en ook te beantwoorden.

bron afbeeldingen: 1, 2, 3, 4, 5

3 Responses to “Als ik een… was dan was ik een…”

  1. Monique May 1, 2013 at 12:16 pm #

    Leuk! Je hebt toffe antwoorden!

  2. Laralaurentia May 1, 2013 at 8:08 pm #

    Leuke tag😀

  3. Bianca May 8, 2013 at 7:59 pm #

    Leuke tag om te lezen!

Leave a Reply

