Laat jij je beïnvloeden door de buitenkant?

10 Mar

Beoordelen aan de hand van de buitenkant, we doen het allemaal. Kijk maar eens welke boeken je wel bekeek in de boekenwinkel. Juist ja de boeken met een kaft die je aansprak. Opvallend of juist sierlijk of rustig, maar wel hetgeen dat bij je past. Maar wat als de buitenkant nu niet aansloot met wat er in dat boek zou staan, zouden we het dan toch leuk vinden? Omdat we de inhoud met de buitenkant associëren.

Ik heb geen idee, ik ben geen onderzoeker of psycholoog maar denk dat associaties een heel belangrijk deel kunnen vormen bij een beoordeling van iets of iemand. Grappig dat dit de gedachten zijn die in me opkomen bij het zien van de verschillende boeken in een boekenwinkel. Zoveel verschillende stijlen en dat bracht me op deze gedachte. En kwam toen op een vraag terecht die misschien wel leuk is om eens te beantwoorden voor jezelf.

Laat jij je beïnvloeden door de buitenkant/verpakking van een product?

Wat is daarop uw antwoord, ik zou zeggen ja. Ik ben me heel bewust van de strategieën die worden gebruikt om producten aan de man te krijgen, toch wil je iets wat je mooi vind en je aanspreekt wat weer samengaat met marketing en een mooi doosje/kaft.

2 Responses to “Laat jij je beïnvloeden door de buitenkant?”

  1. imfashionstoned April 9, 2013 at 12:00 pm #

    jaa visueel vind ik wel een belangrijk iets

  2. Keytothefuture April 10, 2013 at 3:45 pm #

    Ik vind het inderdaad ook heel belangrijk.

Leave a Reply

