blijf positief, maak een gratitude list!

2 Mar

Wij vrouwen kunnen er af en toe wat van al die gedachten dat te dik, te klein, te slungelig of te wat dan ook zijn. Ja wees eerlijk heeft dat wel eens, maar moeten we ons bij onze gedachten neerleggen? Nee natuurlijk niet! We moeten juist positief blijven en denken en de goede dingetjes gaan omarmen en niet te vergeten gewoon genieten.

Een manier om even stil te staan bij de kleine momentjes is door het maken van een grattitute list. Oftewel een lijst met dingen waarvoor je dankbaar bent. Het mooie is al is het nog zo klein als je er gelukkig van wordt schrijf het op. Veel mensen maken iedere dag zon lijstje en er wordt gezegd dat men er positiever van wordt. Ik kan me heel goed voorstellen dat het helpt omdat er altijd wel dingen zijn die wel leuk zijn, zelf al ging je dag nu niet bepaald zoals je had gehoopt.

Zelf heb ik een app gedownload voor de iphone waarmee ik zulke lijstjes maak (gratitude365). Ik heb gekozen om het in de app vorm te doen omdat ik dan snel kleine dingetjes kan typen. Verder vind ik het leuk om er een foto bij te kunnen doen, dat maakt de dag een beetje af. Helaas is de app die ik gebruik niet gratis (€0,89) maar kan je hem wel een weekje uitproberen. Dit had ik van tevoren gedaan en het beviel me wel om dit bij te houden waardoor ik de app maar heb aangeschaft. Naast deze app zijn er nog meer varianten dus met een beetje zoeken vind je er ook wel eens die misschien ook wel gratis is, maar deze sprak me toch het meeste aan. Ik probeer het liefst iedere dag een lijstje op te stellen maar soms kom ik er helaas niet aan toe, het schept een hoop rust en een fijn gevoel om even stil te staan bij de leuke momentjes.

Maken jullie wel eens een gratitude list?

liefs Stefanie

bron foto’s 1, 2, 3

Leave a Reply

