start to run

16 Feb

Alweer een tijdje geleden begon ik met hardlopen. Ik had nooit gedacht dat ik het zou gaan doen, aangezien ik eigenlijk niet zo van hardlopen hield. Sinds ik ben begonnen met hockeyen ben ik het juist gaan waarderen en heb ik het eens een kans gegeven om te proberen. Een vriendin van me was begonnen aan het start to run schema van Evy Gruyaert. Dit was een programma op de belgische radio, waarin ze aan de hand van leuke muziek en motiverende speaches ervoor zorgt dat je in 10 weken tijd 5 km aan een stuk kan lopen.

Het programma is zo opgebouwd uit verschillende lessen. Iedere week zou je 3 lessen moeten volgen.  Na iedere week wordt de training weer een stukje zwaarder, dan moet er meer worden gelopen en minder worden gewandeld. Nu moet ik zeggen dat ik het zelf niet 3 keer per week loop maar dat ik het lopen vooral doe naast de andere trainingen die ik in de week heb. Zo kan het zijn dat ik in een week 1 of meer keer loop terwijl ik de andere week helemaal niet heb gelopen.

Momenteel ben ik bezig bij de 20e aflevering en ik moet zeggen dat het erg goed gaat. Ik ben echt heel blij dat ik ermee ben begonnen want mijn conditie is echt enorm verbeterd. Voor iedereen die wel eens wil proberen om hard te lopen, kan ik het aanraden om het door middel van start to run te doen of een dergelijk programma. Het werkt enorm motiverend omdat ze tips geeft en je door de trainingen heen praat. Soms heb je gewoon die motivatie nodig en daar helpt ze je bij.

De lessen zijn te vinden op youtube als je zoekt op start to run, verder kan je de lessen nog wel vinden op het internet als je erop zoekt. Ik heb ze destijds eens gedownload. Naast het schema om 5 km te leren lopen, is er ook een programma voor het lopen van 10 km aan een stuk en een schema om 5 km te blijven lopen. Ik heb nog een aantal lessen te gaan maar het doel is er zeker. Nu maar eens een keer meedoen aan een speciale loop.

liefs Stefanie

bron foto 1

Leave a Reply

