shopaholic, the real deal

13 Feb

Nadat ik laatst het boek confessions of a shopaholic had gekocht, bedacht ik me dat ik dat ook wel een beetje heb. Ok net zo erg als becky, dat ik ervan in de schulden kom maar toch ik ben wel verslaaft aan het halen van spulletjes. Ik houdt ervan om even lekker te shoppen en terug te komen met allemaal nieuwe spulletjes, heerlijk vind ik dat. Als ik even vrij ben dan ga ik maar wat graag eventjes langs een winkel om even te neuzen. Ik hoef niet echt iets te kopen maar toch sta ik daar dan weer in de winkel met een hoop spulletjes in mijn mandje me af te vragen of ik het ding echt wel nodig heb.

Nu weet ik van mezelf dat ik als ik naar een winkel ga dat het lastig is om niet met wat terug te gaan, dus het beste om het te voorkomen is het niet naar de winkel gaan. Alleen het lastige is dat het zo leuk is om te neuzen tussen allemaal nieuwe spullen. Ik krijg er altijd ideetjes van hoe ik bijvoorbeeld dingen die ik op het moment al in het bezit heb zo kan customizen dat het net zo leuk wordt als dat ene ding dat ik dan had zien liggen. Helaas werkt het ook andersom, dan zie ik iets en bedenk ik me wat ik ermee kan doen om het perfect te maken, probeer het dan maar eens te laten liggen.

Om eens te bewijzen dat ik prima een maand zonder spullen kopen kan bedacht ik me dat ik gewoon een maandje een no buy zou doen. Echter nog geen weekend later moest ik even langs de kringloop om te kijken of ze er bepaalde glazen hadden. Ik kon het niet laten om even te kijken bij de boeken. Ik houdt namelijk van Engelse literatuur en wil graag een aantal boeken hebben gelezen. En waar kan je die beter vinden dan in de kringloop. En je raadt het al, dan vind ik juist een hele hoop boeken die wel de moeite waard zijn om te lezen voor een hele fijne prijs die wel mee naar huis moesten.

Voor de rest van de maand ga ik me ook niet echt houden aan de belofte aangezien ik volgende week met mijn moeder naar de huishoudbeurs ga, wat betekend dat ik zeker niet met lege handen thuis kom. Maar verder probeer ik het rustig aan te doen wat betreft het kopen van spullen. Ik koop gewoonweg niets dat ik niet nodig heb. Ik ga binnenkort maar eens mijn kledingkast en spullen uitmesten om te kijken of ik het een en ander weg kan doen. En misschien vind ik wel een aantal juweeltjes terug, je weet t maar nooit.

Bronnen afbeeldingen: 1, 2

Leave a Reply

