Boeken aankoopjes kringloop

11 Feb

Boeken, ik houd van ze. Er gaat niks boven een boekje lezen om tot rust te komen. Helaas kom ik er echter veel te weinig aan toe, wat eigenlijk wel jammer is. Toen ik laatst een keer langs de kringloop ging om op zoek te gaan naar glazen, kon ik het toch niet laten om eventjes te kijken bij de boekencollectie want die zijn meestal best wel groot en misschien zat er wat leuks tussen.  En ja hoor k had een stapeltje boeken gevonden die ik wel erg interessant vond om mee te nemen. Het waren stuk voor stuk boeken die ik eigenlijk wel eens wilde lezen maar die ik toch maar niet heb gekocht, aangezien een boek al gauw 10 tot 20 euro kost. Verder zitten er een paar chicklits bij die me heerlijk lijken voor als het straks weer vakantie is, gewoon een boek waar je niet bij hoeft na te denken en lekker wegleest. Ik laat je hieronder mijn aankoopjes zien.

Ok het zijn er niet een paar, en nee ik heb ook niet alle boeken die er waren meegenomen. Maar ingehouden kan ik het natuurlijk ook niet noemen.

Ik ben gek op de engelse literatuur. Met name op de verhalen van Jane Austen. Ik heb alle films gezien en stukken gelezen van haar boeken. Het is stiekem toch wel erg pittig om te lezen omdat het oud engels is, maar toch wil ik heel graag al de boeken in het engels lezen. Toen ik deze boeken zag kon ik ze niet laten liggen, het zijn erg mooie versies van haar boeken en ze hebben me €0,50 gekost dus daarvoor kon ik ze ook niet laten liggen (of staan aangezien ze in een kast stonden). Ik denk dat het goed voor me is om in het Engels boeken te lezen, maar ermee beginnen is echter wat moeilijker. Het volgende boek dat ik lees wordt gewoon een Engelse. Het zijn trouwens 2 boeken van Jane Austen en het boek Wuthering Heights, wat een van de meest dramatische boeken is aller tijden.

Naast het stapeltje engelse boeken nam ik ook een boek mee waar ik van te voren niet aan had gedacht dat ik het zal kopen. Het is de omnibus van bridget jones diaries. Ik heb alle films al heel vaak gezien maar toch blijft het heerlijk om te zien. Vind het vooral leuk dat er flinke dosis humor in zit en dat somige situatie wel erg herkenbaar zijn. Toen ik dit boek zag staan, bedacht ik me dat het ook wel leuk kon zijn om het te lezen en voor ik wist lag dit lekker dikke exemplaar in het mandje. Nu maar hopen dat ze net zo lekker weglezen.

Deze chicklits vond ik ook nog. Net als het Bridget Jones boek ken ik het shopaholic boek van de film. De boeken doen me echt aan de zomer denken, door de vrolijke kleurtjes op de kaft. Can’t wait totdat ik lekker langs het zwembad een boekje aan het lezen ben met een drankje erbij.

Als laatst heb ik nog deze 4 boeken meegenomen. Een boek van Nicolas Sparks, na de notebook eens kijken of een ander verhaal van hem net zo mooi is. Voor Gossip & Gucci geldt hetzelfde verhaal als het boek van Nicolas Sparks, the devil wears prada was echt een topfilm en ik vroeg me vooral af of het volgende boek dat kan evenaren. Komt een vrouw bij de dokter is een heel bijzonder verhaal dat ik altijd al eens heb willen lezen. Als laatste heb ik the other boleyn girl meegenomen. Een aantal jaren geleden, aan het einde van mijn middelbare schooltijd om precies te zijn, ben ik in Londen geweest. Er werd ook een bezoekje gebracht aan het landhuis waar Anna Boleyn is opgegroeid. Het is een bijzonder verhaal uit de Engelse geschiedenis. Ik wilde dit boek daarom graag gaan lezen, deze heb ik ook in Engels.

En zo zag mijn bed eruit nadat ik alle foto’s had genomen haha.

Omdat ik de boeken nog niet heb gelezen kan ik natuurlijk geen review geven van de boeken. Deze zal ik later nog een maal op de site plaatsen als ik de boeken heb gelezen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om eens een artikel over boeken te lezen.

Liefs Stefanie

Leave a Reply

