review magnetische nagellak

2 Jan

Laatst was ik in de action en zag een setje met magnetische nagellak liggen. Nu had ik het al wel eerder eens zoiets gezien van essence maar ik geloofde het eigenlijk niet echt dat het heel mooi zou worden. Maar toen zag ik dit simpele setje liggen van het action eigen merk en dacht, ach waarom zou ik die niet eens gaan proberen. Er zat immers alles al in wat er nodig was, namelijk de nagellak en een magneetje. En de prijs van 1,25 kon ook niet zoveel kwaad mocht het toch niks zijn.

Wat zit in het setje?

In het setje zitten 2 nagellakjes, namelijk een gouden en een zilveren. Verder zit er ook nog een magneet in die ervoor zorgt dat er een streepjes patroon op je nagels komt. Nu ben ik niet heel erg fan van gouden of zilveren lak maar zo rond de kerst en oud en nieuw vind ik het wel wat hebben😉.

Hoe werkt het?

Hoe werkt zon magnetische nagellak nu zou je denken. Na eerst je nagels te hebben gelakt met een basislaag, breng je een laag van de magnetische nagellak aan. Vervolgens houdt je het magneetje erboven en wacht je eventjes. Haal dan voorzichtig het magneetje boven de nagels weg, zorg daarbij wel dat je de nagels niet raak want dan beschadig je misschien wel je vers gelakte nagels. De magnetische nagellak moet als laatste stap worden gebruikt. Eventueel kan erna nog een topcoat worden gebruikt. Het lastige van de nagellak is wel dat je in principe 1 kans hebt om het goed te lakken. Na het aanbrengen moet je de magneet er meteen boven worden houden zodat er een patroon in de nagellak kan ontstaan.

Voordat ik de nagellak aanbracht heb ik alleen een nagelverharder van herome gebruikt. Vervolgens heb ik de nagellak aangebracht en de magneet erboven gehouden. Het lastige is dat dat je in 1 laagje alles moet bedekken en snel de magneet erboven moet houden. Het magneetje is niet ideaal want doordat het een magneet op een staafje is weet je niet waar je nagel zich bevind en raak je makkelijk per ongeluk je nagels. Zo heb ik in het begin een paar keer per ongeluk mijn nagels geraakt, waardoor er een paar deuken in mijn nagellak zijn gekomen. Maar na een paar nagels te hebben gedaan ging het wel steeds beter en ging het minder vaak fout. Het patroontje dat ontstaat zijn schuine streepjes die lichter zijn dan de nagellak zelf. Het kwastje is echt een standaard kwastje en daarom niet echt speciaal. Je kunt er de nagellak mee aanbrengen maar verder is het eigenlijk niet speciaal. De dekking was daarentegen wel erg goed, na 1 laag had ik een goed dekkende laag op mijn nagels.

De houdbaarheid van de nagellak heeft me vooral erg verast. Het heeft er namelijk een week goed opgezeten. Normaal is dat bij mij niet echt het geval want na 3 dagen ontstaan bij bij vaak al chips, maar nu gebeurde dit na 5 dagen pas. Ik heb wel een topcoat aangebracht nadat ik de nagellak heb aangebracht. Al met al wel een leuk setje als je benieuwd bent naar magnetische nagellak, de houdbaarheid en het effect is prima. Alleen zijn het kwastje en magneetje niet heel erg praktisch.

One Response to “review magnetische nagellak”

  1. Isabella January 31, 2013 at 9:11 am #

    Ziet er mooi uit!

Leave a Reply

