pizza time recept

28 Dec

Hoewel we natuurlijk vaak gezond eten, zijn er ook wel eens dagen dat we vooral zin hebben in comfort food. En wat is er nu een beter als comford food dat een lekker stukje pizza. Ik laat je vandaag zien hoe je zelf een pizza maakt met behulp van de pizza bodem van de albert heijn. Lekker, eenvoudig en je kan hem maken zoals je het zelf lekker vind.

Wat heb je nodig?

  • pizza deeg (is bijvoorbeeld bij de albert heijn te krijgen)
  • bakplaat en bakpapier
  • beleg naar keuze

Ik heb kaas, salami, courgette, tomaat en champignons gebruikt. Maar je kan gebruiken wat je zelf lekker vind. Ik heb 2 rollen gebruikt om zo een grote bakplaat te bedekken, dit was genoeg voor 4 personen, dus met 1 rol heb je denk ik genoeg voor 2 personen.

Hoe maak je het?

In de verpakking van het pizzadeeg zit een rolletje met het deeg en een potje saus. Het openmaken van het deeg vind ik persoonlijk heel leuk want als je de rol lostrekt duwt de rol zich er al een beetje uitšŸ˜‰.

Het deeg is lekker zacht maar je kan het gewoon zo uitrollen, echt super handig, je hebt geen deegroller meer nodig. Handig is het wel om de bakplaat eerst te bedekken met wat bakpapier, zodat de pizza er straks weer makkelijk uit kan worden gehaald.

Vervolgens verdeel je de saus uit het potje over de pizza. Zelf heb ik er ook nog wat kruiden overeen gegooid.

Vervolgens heb ik de salami verdeelt over de pizza.

Daarna heb ik alle groente over de pizza verdeelt. Zorg dat je alles goed verspreid. Maar wat je natuurlijk ook kunt doen is een 4 seizoenen pizza maken waarbij ieder stukje weer een ander beleg heeft. Je kan het zo maken als je zelf wiltšŸ˜‰.

Say cheese! Verdeel de kaas over de pizza. In plaats van gewone kaas kan je bijvoorbeeld ook mozarella of een andere kaas soort gebruiken voor een andere smaak. Na deze stap kan de pizza de oven in, jippie. Volg de aanwijzingen die op de verpakking staan op voor de tijden en standen van de oven.

Jummie, hier is ie dan de pizza. Grappig, helemaal in het hoekje heb ik ook nog ansjovis erop gedaan aangezien mijn vader daar erg van houdt.

Ik hoop dat jullie deze makkelijke tutorial voor het maken van een home made pizza leuk en lekker vinden.

Liefs Stefanie

Leave a Reply

